19.05.2012

It's ready
Es ist fertig

Shuttle tatted doily Milena , 19 cm diameter, Altin Basak#50,
Ich habs geschafft! Gerade noch rechtzeitig fertig geworden, gewaschen, gedämpft und schon eingepackt, konnte ich das Deckchen genau 5 min bewundern, dann habe ich es an meine Mama verschenkt!
Sieht es nicht wunderschön aus, das Deckchen "Milena" nach einem Muster von Iris Niebach aus " Tatted doilies". Zum Glück gibt es ja Fotos ;-), um es später zu bewundern.
Es hat wirklich Spass gemacht und es sieht auch so harmlos aus. Aber die unerwarteten Wege und das ständige Wenden der Arbeit machte die Orientireung an manchen Punkten echt schwierig, zumindestens abends ab 20 Uhr - vorher kam ich selten zum Knoten. Das finale Zusammenschließen, habe ich mir tagsüber LANGE genau angeschaut, dmait nichts schiefgeht....
Aber ich habe viel gelernt, fs/bs tatting auch einfach mal geübt, und mein Arbeiten mit dem Schiffchen bekam irgendwie noch mal einen erfahreneren fließenderen Ablauf.
Liebe Grüße von Gunhild
leider immer noch wenig Zeit...
I did it! Just in time, the doily got ready, washed and blocked and immediately packed as present. I had exactly 5 minutes to admire and enjoy it, before presenting it to my Mum!
Isn't it beautiful?  It's the doily "Milena", a pattern from Iris Niebach from "tatted doilies". What happy we are, that we can make photos to admire later ;-)).
It realy was fun to make it, and it looks very easy... BUT the fact is, that it has unexpected ways and you have to reverse your work all the time, which doesn't help to keep orientation. Definately when tatting after 8 pm, I didn't start earlier tatting any day. For the finishing part I took a LONG concentrated look at the pattern, where to join on the way.
But I learned a lot, tried fs/bs tatting, and my way of tatting got an experienced kick in the flow.
Hugs from Gunhild
unfortunately still having not enough time....

Kommentare:

  1. Antworten
    1. Thank you Michelle! I realy like Iris' doily pattern.

      Löschen
  2. The doily is beautiful! I haven't tatted that one yet, but there are some beauties in that book.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you Diane! Yes I love Iris way of pattern, and tatted some others when I started needle tatting that time.

      Löschen
  3. Oh, Guni! It’s a real beauty!
    Fox : )

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh thank you, Fox! One Character of it is, that it has no decoration picots. And allthough it has elements of flowers in it, like the josepohine rings and the large chains, it has a geometrical outcome.
      I consider to tat it for me again ;-))

      Löschen
  4. Hallo Gunhild,

    hübsch ist das Deckchen "Milena" geworden. (Ich arbeite gerade an Beatrice.)

    Liebe Grüße Cornelia

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hallo Cornelia, danke dir! Viel Spass bei Beatrice, die Wege scheinen da ja nicht so kompliziert ;-)

      Löschen
  5. That's beautiful, worth your hard work. I hope your mum likes it.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you Jane, yes she is no crafter, but she lies it. I assume she is not using it, but putting it safely in the shelf to admire it :-)) or into a frame.

      Löschen
  6. So beautiful doily!!!
    I love it and your mom likes it:)
    'Tatted Doilies' book which I have it. I will try this book's pattern someday :)

    AntwortenLöschen

Magst du mir einen netten Kommentar schreiben, danke, ich freu mich drauf!
Would you love to write a nice comment for me, thank you, I am looking forward to it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...